09124870835
پشتیبانی در واتساپ
09124870835
پشتیبانی در واتساپ

نحوه ی محاسبه متراژ تابلو چلنیوم حروف برجسته

نحوه ی محاسبه متراژ تابلو چلنیوم حروف برجسته

یکی از مهمترین مسائلی که در مورد تابلو چلنیوم وجود دارد طریقه ی محاسبه متراژ آن است. برای تعیین متراژ تابلو در ابتدا نیاز است متراژ حروف چلنیوم را حساب کنند. جالب است بدانید قیمت تابلو چلنیوم در رابطه ی مستقیمی با اندازه ی متراژ آن میباشد. بنابراین با بیشتر شدن تعداد حروف برجسته روی تابلو متراژتابلو بالاتر میرود و مستقیما باعث بالا رفتن قیمت تابلو خواهد شد. در گذشته برای محاسبه ی متراژ از متر های نواری که در خیاطی نیز زیاد مورد استفاده قرار میگیرد استفاده میکردند که درصد خطای بالایی داشت. ولی امروزه با با پیشرفت علم و ظهور روش های جدید مانند نرم افزارهای کورل (CorelDRAW) و اتوکد (Autocad) اینکار ساده تر و دقیق تر شده است.

نحوه ی محاسبه متراژ چلنیوم به کمک نرم افزار کورل:

ابتدا نرم افزار روی سیستم نصب میشود.

طرح و متن مورد نظر به محیط کورل داده میشود. (الزام وارد کردن طول و عرض واقعی)

تابلو چلنیوم

انواع تابلو چلنیوم :

همانطور که قبل تر هم گفته شد محاسبه ی متراژ تابلو چلنیوم بر اساس تعداد و متراژ کل حروف برجسته صورت میگیرد. ولی همین حروف برجسته نیز انواع مختلفی دارند 

تابلو چلنیوم پلکسی دوبل :

در ساختار تابلو چلنیوم متریال مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد که یکی از این مواد تشکیل دهنده پلکسی گلس میباشد که تنوع رنگی فراوانی دارد. معمولا برای ساخت تابلو چلنیوم با پلکسی گلس از دو رنگ استفاده میکنند ولی اگر بخواهید هزینه ی کمتری داشته باشد میتوانید از یک رنگ پلکسی استفاده کنید که در اصطلاح به آن تک پلکسی گفته میشود.

تابلو چلنیوم پانچ :

گاهی برای ساخت تابلو های چلنیوم از شکل های هندسی مانند دایره ستاره و ... استفاده میکنند که به این سری از تابلو ها، تابلوهای پانچ گفته میشود. این شکل ها معمولا روی لبه یا پلکسی گلس ایجاد میشوند که طرز ساخت هریک با دیگری متفاوت است. برای انجام پانچ روی پلکسی از لیزر استفاده میکنند اما اگر بخواهید پانچ روی لبه ی حروف باشد اینکار در کارخانه با دستگاه های مخصوص همین کار انجام میشود. یکی از ویژگی های بارز تابلوهای چلنیوم پانچ این است که وقتی کسی از کنار این تابلو ها عبور میکند حروف را به صورت ستاره ای یا حالت کهکشانی میبینند. قیمت تابلو پانچ بیشتر از تابلوی ساده است. 

اشکال مختلف چلنیوم پانچ:

  • پانچ تک پلکسی
  • حروف چلنیوم پانچ طلایی
  • حروف چلنیوم پانچ پلکسی دوبل
  • و…

حروف برجسته

تابلو چلنیوم کریستال :

نوع دیگری از تابلو های چلنیوم به نام تابلو های کریستالی نامیده میشود که این سری از تابلو ها نیز قیمت بالاتری نسبت به تابلو های ساده تر دارند. تابلو چلنیوم کریستالی نیز انواع مختلفی دارد:

تابلو کریستالی شیشه ای:

همان تابلوهایی که از دانه های لوستر استفاده میکنند و بعد از ساخت حروف آن ها را روی حروف چلنیوم پیاده میکنند. در اینصورت جنس زمینه از پلکسی گلس است.وقتی کار چینش دانه  های لوستر تمام شد روی آن ها رزین میریزند تا دانه های کریستال در جای خود ثابت بمانند. بعد از اتمام کار شاهد زیبایی چشمگیری از تابلوخواهیم بود.

تابلو کریستالی خورد پلکسی:

در این مدل از تابلو ها بعد از اتمام ساخت حروف پلکسی های خورد شده را به سطح تابلو میچسبانند تا باعث براقیت حروف شود. 

محاسبه ی قیمت تابلو بر اساس متراژ محیط:

متراژ توافقی:

در صنعت تابلو سازی منظور از محیط تابلو قسمتی است که تابلو اشغال میکند تا لبه های بیرونی. محاسبه ی متراژ محیط یک مسئله ی توافقی دو طرفه است. یعنی قبل از شروع کار سازنده و خریدار باهم توافق میکنند چرا که ممکن است سازنده قیمت زمینه تابلو را به صورت جداگانه محاسبه کند.

قطر قلم :

یکی دیگر از مسائلی که در قیمت تابلو تاثیر گذار است قطر قلم است. در صنعت تابلو سازی منظور از قطر قلم درواقع فاصله ی داخلی حروف میباشد که باید گفت طبیعی است اگر با افزایش ضخامت حروف قیمت نیز بالاتر برود. میخواهیم با مثالی این مسئله را برایتان شفاف سازی کنیم.

در نظر بگیرید اگر قطر قلم ده سانتی متر باشد. تابلو ساز مجبور میشود از پنجاه سانتی متر پلکسی استفاده کندکه اگر این مقدار چهار برابر شود به چهاربرابر پلکسی بیشتر نیاز خواهد بود. 

 

امتیاز دهید

نظرات و پیشنهادات

Top