09124870835
پشتیبانی در واتساپ
09124870835
پشتیبانی در واتساپ

تفاوت تلویزیون شهری و تابلو روان ال ای دی چیست

تفاوت تلویزیون شهری و تابلو روان ال ای دی چیست
در این مقاله میخواهیم به مواردی که باعث ایجاد تفاوت بین تابلو روان و تلویزیون شهری میشود اشاره کنیم. در این زمینه ابتدا بهتر است بدانید که هردوی این تابلو ها از یک نوع تابلو تبلیغاتی به حساب می آیند و میتوان گفت تلویزیون شهری فقط نوع پیشرفته تری از تابلو روان میباشد که قابلیت پخش فیلم را نیز دارد و طیف رنگی در تلویزیون های شهری گسترده تر است. وگرنه هردوی این این تابلوها از نظر نرم افزار یا سخت افزار دارای وجوه مشترک زیادی هستند که تعداد این نقاط مشترک بسیار بیشتر از نقاط تفاوتی آن هاست. 
تابلو روان 

تفاوت تابلو روان و تلویزیون شهری

1.ترکیب رنگی:

  • تابلو های روان از ال ای دی های تک رنگ ساخته شده اند که گاهی ممکن است سه رنگ نیز باشد و تبلیغات را با روشن و خاموش شدن متن یا تصویر به نمایش میگذارند. 
  • در تلویزیون های شهری ( این دور یا اوت دور) هرماژول سازنده ترکیبی از سه رنگ قرمز ،سبز ، آبی میباشد که از ترکیب این سه رنگ میتوان چیزی حدود 16میلیون ترکیب رنگی ایجاد کنیم. فقط کافیست دات پیچ درست انتخاب شود تا بتوان تصاویر را کامل و رنگ های واقعی به نمایش گذاشت.

تلویزیون شهری حافظان گستر

 

2.مین برد:

توجه داشته باشید مطالبی که ارائه میشود در خصوص تلویزیون شهری آفلاین میباشد. مین برد های تلویزیون های شهری را شرکت های بسیاری تولید میکنند که میتوان به شرکت هایی چون: لینسن، هویدو، کالر لایت و نوا اشاره نموند که میتوان گفت از میان این شرکت ها شرکت هویدو پیشروتر است چون تنوع و به روز رسانی محصولات آن بیشتر است

از لحاظ سایز بندی:
 
در تابلو های روان از آنجاییکه فقط فقط متن به نمایش گذاشته میشود نیازی به سایز های بسیار بزرگ نمیباشد. بنابراین برای ارتفاع های بیشتر از یک متر نمیتوان راه اندازی کرد. حال اینکه تلویزیون های شهری به علت تصویر مدار بودن باید مین برد بزرگتری داشته باشند و بتوانند ارتفاع بالاتر از دو نیم متر را ساپورت کند. ولی برای سایز های بزرگتر از این باید مین برد ها را به طور سری سر هم کنند.
 
از لحاظ حافظه:
 
بیشترین کاربری تلویزیون های شهری برای نمایش فیلم و انیمیشن میباشد. بنابراین نیاز است که مین برد حافظه ی بالایی داشته باشد. اصولا حافظه داخلی مین بردهای تلویزیون شهری به بیشتر از 256 مگابایت میرسد   این در حالیست که برای تابلو روان حافظه ی چند مگابایتی هم کافیست. حافظه ی داخلی مین بردهای تلویزیون شهری 256 مگابایت است ولی در صورتی که به حافظه ی بیشتری نیاز باشد میتوان یک حافظه ی خارجی نیز برای آن تعبیه کرد.
 
 
 

3.نوع هاب:

سوکت متصل کننده ی مین برد به ماژول هاب نامیده میشود. در ماژول های مختلف هاب ها مختلف میباشند. هاب مین برد و ماژول باید دقیقا یکی باشد تا یک تصویر واضح و درست نمایش داده شود. حال اینکه در تابلو های روان نهایتا یک یا دو هاب وجود دارد که باعث محدودیت طیف رنگی ماژول ها میشود. این در حالیست که که تلویزیون های شهری هاب های خارجی و اکسترنال دارند. از انجایی که هاب ها به صورت مداری روی مین برد قرار گرفته اند میتوان انواع هاب را به آن اضافه کرد. 

 

4.آنلاین و آفلاین

مین بردها را با توجه به اطلاعاتی که از کامپیوتر دریافت میکنند به دو بخش انلاین و آفلاین طبقه بندی میکنند. مین بردهای آفلاین اطلاعات دریافتی از کامپیوتر ها را ذخیره میکنند و دیگر نیازی به اتصال به کامپیوتر نیست. جالب است بدانید اکثر تلویزیون های شهری و تمام تابلو های روان از نوع مین برد آفلاین هستند. در مین برد های آنلاین برای دریافت اطلاعات نمایشی باید دائما به سیستم کامپیوتری متصل باشند. مزیتی که مین برد آنلاین دارد این است که به دلیل اتصال دائمی به سیستم کامپیوتری هر گونه تغییر در اطلاعات را میتوان به صورت آنی نمایش داد. 
 
موارد کاربرد مین برد های آنلاین:
 
  • تابلوی سالن بورس
  • تابلوی سالن انتظار فرودگاه
  • هر مکان دیگری که نیاز به تغییر دائمی اطلاعات باشد.
 
 
 

5.قاب و فریم تابلو روان و تلویزیون شهری

معمولا قاب تابلو های روان را به صورت دستی و یا با کمک دستگاه سی ان سی میسازند. البته تلویزیون های شهری با سایز کوچکتر را نیز میشود با دستگاه سی ان سی ساخت. اما برای ساخت تلویزیون های شهری بزرگتر از کابینت های آماده استفاده میکنند. کابینت ها معمولا سایز های مشخصی دارند که از کنارهم قرار گرفتن آن ها تلویزیون های شهری را میسازند.

تلویزیون شهری

 
امتیاز دهید

نظرات و پیشنهادات

Top