09124870835
پشتیبانی در واتساپ
09124870835
پشتیبانی در واتساپ

پروسه ساخت تابلو چلنیوم

پروسه ساخت تابلو چلنیوم

پروسه تولید تابلوسازي توسط حروف چلنيوم شامل مواردی از قبیل : 1- طراحي  کردن حروف در نرم افزارهایی مثل اتو كد (autocad) -كرل دراو (coreldrow) 2- برش طرح انتخابی روي جنس پلكسي 3- مرحله چسباندن لبه چلنيوم به جنس پلگسي میباشد که بعد از آماده گشتن لبه حروف و لبه تابلو سازي چلنيوم،  آن را بروي ميز آهني ثابت نموده و به کمک چسب های ۱۲۳  لبه چلنيوم به پلكسي چسبانده میشود.

حال ما برای شما این مراحل را به اختصار توضیح می دهیم:
مرحله طراحي کردن حروف در نرم افزارهای كرل دراو (coreldrow) و اتو كد (autocad):
که این اولین مرحله تابلوسازی میباشد به این صورت که در مرحله نخست بايیستی حروف  در برنامه كرل دراو (coreldrow) و اتو كد (autocad) با لحاظ کردن جزيياتي از قبیل فونت، اندازه و يا ضخامت طراحی شود.
طرح انتخابی روي گلس پلکسی بایستی ليزر و برش شود:
پس از اينكه طراحی را با موفقیت انجام دادیم بایستی طرح انتخابی روي پلكسي گلس برش شود. پلكسي گلس دارای طیف رنگی متنوعی میباشد که بر اساس سلیقه میتوانید طرح مورد نظر را انتخاب نمایید.
مرحله سوم مرحله لبه چلنيوم به پلگسي:
پس از مرحله ای که طرح انتخابی را توسط دستگاه ليزر برش داده به مرحله بعد که همان مرحله چسباندن لبه چلنيوم به پلگسي است می رسیم. چنانچه که قصد داریداز دستگاه چلنيوم ساز استفاده نماییدبایستی توجه لازم را داشته باشید كه اگر کلیه مرحله ها از جمله خم كردن ، قوس و شيار روي لبه چلنيوم توسط دستگاه به شکل كامپيوتري بر اساس فايل طراحي گشته اجرا گردد، ممکن است که با مشکلاتی مواجه گردد. 

دلیل این مشکلات به خاطر این میباشد كه اين دستگاه  از توليدات  اروپا میباشد و نیز مخصوص فونت های لاتين  میباشد مثلا گاهی مشاهده میگردد که به همین دلیل  بعضی از اين دستگاه ها در طول زمان مراحل ساخت روي لبه چلنيوم خط و خش بوجود می آورند. ولی در بعضی از تابلو سازي هايي که اين دستگاه را ندارند، کلیه اين مراحل يعني خم كردن قوس و شيارها توسط متخصص و با دست انجام میشود.

مرحله بعد این میباشد که بعد از آماده شدن لبه حروف و همچنین لبه تابلو سازي چلنيوم ، آن را روي ميز آهني توسط آهنرباهاي ویژه ای ثابت و جذب هم می نمایند و به کمک چسب فوری 123 آن را به پلکسی می چسبانند. 
بعد از ایجاد حروف تابلو چلنيوم نوبت به زير سازي اين حروف میرسد كه بدین منظور از ورق هاي پي وي سي pvc در ضخامت هاي گوناگون استفاده میکنند كه ابعاد اين ورقها نیز متفاوت میباشند.

 ورقها مقاوم نسبت به آب، آفتاب، گرما و سرما  بوده اند و هیچ گونه تغيير حالتی را نخواهند داشت و به همین خاطر جهت زيرسازي تابلو سازي حروف چلنبوم خيلي کارایی زیادی دارند. حروف چلنيوم تشکیل شده روي ورق پي وي سي قرار دارد و اطراف آن را خط كشي می کنند و توسط اره برقي برش خورده به شکلی كه در درون چلنيوم زير نوار گردگير به راحتی قرار داده شود.

امتیاز دهید

نظرات و پیشنهادات

Top