09124870835
پشتیبانی در واتساپ
09124870835
پشتیبانی در واتساپ

نگاهی به صنعت تابلوسازی

نگاهی به صنعت تابلوسازی

تابلو سازی چیست؟

تابلو سازی یا به صورت بیلبورد در میادین و گذرگاه ها، بزرگراه ها و ... و یا در سردر محل کسب و کار، یا برقراز پشت بام ها نصب می شود و در معرض دید عموم قرار می گیرد. در اصل، تابلوسازی به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی در بین مردم به طرز چشم گیری توسعه و رواج یافته است. به عبارتی، تابلو و تابلوسازی نه تنها به عنوان هزینه اضافه تلقی نمی شود، بلکه به عنوان یک سرمایه گذاری برای کسب و کار شما به حساب می آید.

تابلو و تابلوسازی یکی از بهترین راه های بهتر دیده شدن کسب و کار ها می باشد. با نصب تابلو در سر درب مغازه علاوه بر دیده شدن و معرفی نوع کالا و خدمات شما، باعث تبلیغ بسیار ویژه برای شماست که هر چه بهتر و بیشتر از قبل دیده شوید.

تابلو هر اندازه کیفیت و نورپردازی بهتری داشته باشد باعث بیشتر دیده شدن و تاثیرگذاری و جلب مشتری برای کسب و کار شما خواهد داشت.

تابلوسازی در انواع مختلفی مانند تابلو روان، چلنیوم، فلکسی، ال ای دی، فلز، نئون پلاستیک، لایت باکس و تلویزیون شهری طراحی و پیاده سازی می شود و هرکدام از آنها پروسه طراحی، ساخت و پیاده سازی متفاوتی را دارا می باشند.

از پرکاربرد ترین انواع تابلو میتوان به تابلوهای زیر اشاره کرد:

  1. تابلوهای روان
  2. تابلو های چلنیوم
  3. تابلو های فلزی
  4. تابلوهای ال ای دی (LED) ثابت
  5. تابلوهای ال ای دی (LED) روان
  6. تابلوهای کوچک و راهنمایی حکی
  7. تابلو های استیل
  8. تابلوسازی با لامپ های نئون
  9. تابلوسازی بنر
  10. تابلوسازی فلکس (بدون نور)
  11. تابلوسازی فلکس (نور از پشت)
  12. تابلو سازی بک لایت

البته استفاده از تابلوهای چلنیوم به دلیل داشتن حجم، ظاهری سه بعدی و همچنین نورپردازی با رنگ های متنوع این روزها طرفداران بسیاری نسبت به انواع دیگر تابلو پیدا کرده است.

مزایای ساخت تابلو

تابلوهای ساخته شده نسبت به سایر ابزار های تبلیغاتی دارای طول عمر بیشتر و همچنین ماندگاری بیشتری در برابر عواملی چون سرما، گرما، تابش مستقیم نور خورشید، گرد و غبار و ... دارد و به راحتی خراب نمی شوند و اگر بنا به هر دلیلی مجبور به جابجا کردن تابلو خود هستید میتوانید به راحتی اقدام به جابجایی و نصب مجدد تابلو خود در محل جدید نمایید.

تابلو سازی به این دلیل نسبت با سایر روش های تبلیغاتی همچون پخش تراکت ارجحیت دارد که، اکثر مردم بعد از دریافت تراکت خیلی کم به آن توجه می کنند و ممکن است حتی بدون حتی کوچکترین نگاهی آن را دور بیاندازند. اما در مقابل وقتی تابلو در محل کسب و کار و یا در میادین و گذرگاه ها نصب می شوند به مدت طولانی در معرض دید مردم قرار گرفته و خواه و ناخواه هر فردی حداقل یک بار هم به آن توجه خواهد کرد و این به معنای دیده شدن بیشتر و کسب درآمد روزافزون خواهد بود.

نکات ساخت تابلو برای بهتر و بیشتر شدن تبلیغات که مورد توجه همگان قرار دارد:

  1. استفاده از افکت های زیبای نور به همراه رنگ های متنوع: نورپردازی یکی از مهمترین ارکان اصلی در صنعت تابلوسازی می باشد. و تاثیر به سزایی در بیشتر دیده شدن و خصوصا جلب مشتری دارد. اگر تابلو مورد استفاده شما برای تبلیغات از نوع تابلو چلنیوم، نئون، LED، فلکسی و یا لایت باکس باشد که در این نوع تابلوهای نورپردازی حرف اول را میزند.
  2. برجسته سازی تابلو و استفاده از طرح و زمینه های خاص و مدرن در تابلو:

ساخت تابلو با حروف برجسته و زمینه زیبا جلوه بسیار شکیل و خاصی به تابلو شما خواهد داد.

  1. رنگ آمیزی مناسب:

برای انتخاب رنگ مناسب و موثر در ساخت تابلو نیاز به آشنایی کمی با رنگ‌ها و روانشناسی رنگ داریم. اگر رنگ‌ها و نحوه ترکیب آنها را به خوبی بشناسیم و آنها را در تابلوسازی به درستی پیاده‌سازی کنیم قطعا تاثیربه‌سزایی در فکر و ذهن عموم خواهد داشت.

امتیاز دهید

نظرات و پیشنهادات

Top