نقش تابلوسازی در ایجاد بستری مناسب جهت رونق کسب و کار
در این مطلب قصد داریم به بررسی تاثیر تابلوسازی بر رونق کسب و کار بپردازیم. حتما برای همه شما پیش آمده است که وقتی می خواهید وارد مغازه ای شوید چشم شما به تابلو هایی برخورد می کند که در سردرب مغازه قرار گرفته است . تابلوسازی از گذشته تا امروز اهمیت زیادی را داشته و دارد. یکی از راه های تبلیغات خوب، می تواند تابلوها باشند. توجه داشته باشید که تابلوسازی از سایر ابزار های تبلیغاتی بیشتر کاربرد دارد. اگر شما دقت کرده باشید تراکت ها برای ما اصلا جالب و جذاب نیستند و ممکن است آن ها را بعد از مدتی دور بیندازیم.
چرا برای کسب و کار به تابلو نیاز داریم ؟
شاید برای شما سوالی هم پیش امده باشد که چرا ما باید تابلو بسازیم؟ تابلو یک وسیله ی تبلیغاتی است که در سر درب مغازه ها نصب شده و برای ایجاد کسب و کار قوی، ما نیاز به تابلوهایی را داریم و هر چه کار ما قوی تر باشد به تابلوهای بهتری از نظر رنگ ، ابعاد ، متریال نیاز داریم.
تابلو چیست ؟
تابلوسازی یک نوع صنعتی است که امروزه شکل های متفاوتی را گرفته و برای تبلیغات استفاده های زیادی را دارد . تابلوسازی را می توان به فرآیند طراحی و ساخت تابلوها هم تعریف کرد. امروزه اغلب مشاغل و کسب و کارها برای معرفی خود به مشتریان از این ابزار کاربردی استفاده می کنند زیرا با قوه بینایی افراد سر و کار دارد و هنگامی که مشتری یک لوگو را بر روی تابلو مشاهده می کند ماندگاری زیادی در ذهن او خواهد داشت.
تکنیک ها و روش های امروزی تابلوسازی
تابلوسازی روش های متنوعی را دارد و مواردی همچون مکان، سلیقه مشتری می تواند بر آن ها تاثیرگزار باشد. امروزه اکثر مشتریان دنبال تابلوهای چلنیوم هستند. به دلیل اینکه در این نوع تابلوها از حروف های برجسته استفاده می شود و با یک نورپردازی زیبا می توان نظر مشتری را به خود جذب کند. البته تابلوهایی دیگری هم وجود دارند مانند :کامپوزیت، تابلو فلکسی و استیل که در این نوع تابلوها از فلز نیز بهره می برند.
تاثیر تابلوسازی بر رونق کسب و کار چگونه است
تابلوسازی یکی از راه های مهم برای تبلیغات است و می تواند برای مردم جلب توجهی نمایند و با استفاده از تابلو می توانیم محصول و خدمات آن را تعریف کنیم.
تابلوسازی امروزه بسیار رواج پیدا کرده است و الان می توان گفت که برای خرید تابلوها هزینه ای نمی کنیم بلکه برای تابلو سرمایه گزاری می کنیم و تابلو هرچه زیباتر ، طرح بهتر و نورپردازی بهتری داشته باشد در جذب مشتریان بهتر عمل خواهد کرد .
تابلوسازی نسبت به سایر تبلیغات بهتر می باشد . ساخت و پخش تراکت ها نمیتوانند به اندازه یک تابلو زیبا جلب توجه کرده و ذهن مشتری را بیشتر مشغول خود نگه دارد. از این رو بعد از مدتی نه چندان طولانی سر از سطل های زباله در می آورند. اما تابلوها برای مدتی طولانی در مکان هایی نصب می شوند و همین باعث می شود تا جلب توجه کنند و مشتری ها را به خود جذب کنند.
یک مطلب بسیار مهم که می توان گفت یکی از خصوصیت های مهم تابلوها می تواند باشد این است که عوامل طبیعی همچون، آب و هوا بر روی آن ها تاثیری نداشته و تابلوها در مقابل انواع شرایط جوی مقاوم هستند و هیچ آسیبی بر تابلوها وارد نمی شود .
نکات مهم در ساخت تابلوها چه چیز هایی می تواند باشد
- انتخاب رنگ مناسب برای کسب و کار می تواند برای شما مشتری های زیادی را فراهم کند.
- طراحی تابلو باید مناسب با فعالیت مورد نظر باشد .
- استفاده از روشنایی مناسب با محیط کار : به دلیل اینکه تابلوها طولانی مدت روشن هستند باید از لامپ هایی برای نورپردازی استفاده کنیم تا به راحتی دچار سوختگی نشده و از طرفی، مصرف انرژی بالایی نیز نداشته باشند. از جمله از این لامپ ها، لامپ های SMD هستند.
- انتخاب متریال مناسب برای تابلو با توجه به محیط کار : به عنوان مثال در مناطقی که باران می بارد و هوا مرطوب هست و یا در استخر ها باید از تابلوهای ضد اب استفاده نمود . همچنین برای مغازه ها و فروشگاه ها که زیر تابش نورخورشید هستند باید از متریال مقاوم در تابش نور خورشید استفاده کنند .
قبل ازسفارش تابلو باید به یک نکته مهم توجه کنید و با یک کارشناس بازاریابی مشاوره بگیرید و از او کمک بگیرید که چه تابلویی بیشتر به کار شما می آید و همان تابلو را استفاده کنید.
رنگ ها چه جایگاهی در تبلیغات دارند ؟
پس از اینکه به بررسی تاثیر تابلوسازی بر رونق کسب و کار پرداختیم نوبت به این می رسد تا به نگاهی هم به نجوه استفاده از رنگ ها در ساخت تابلو اشاره کنیم. رنگ ها به طور مستقیم با ذهنیت افراد ارتباط برقرار می کنند و تاثیر مستقیمی در ایجاد جاذبه یا دافعه در آن ها دارند. واقعیت این است که هر رنگ دارای یک پیام است. یک طراح هوشمند به خوبی این موضوع را درک میکند که استفاده از رنگ مناسب در فرآیند ساخت تابلو تا چه اندازه میتواند به جذب مخاطب و جلب مشتری موثر باشد.
رنگ ها احساسات مختلفی را به مخاطب منتقل می کنند. به طور مثال رنگ آبی به عنوان یک رنگ آرامش بخش شناخته شده است و انتخاب آن برای لوگو یا تابلوی آژانس هواپیمایی بسیار مناسب است. اما شما نمی توانید از این رنگ برای سر درب تابلوی باشگاه ورزشی استفاده کنید. زیرا باید از رنگ های گرم بهره بگیرید تا گرما و انرژی لازم را به مشتری القا کند.
اغلب افرادی که طراحی گرافیک را کار می کنند و مسئولیت طراحی تابلوها و بنرهای تبلیغاتی را به عهده دارند روانشناسی رنگ ها را می دانند و به بهترین نحو از آن ها استفاده می کنند. همان طور که تضاد رنگ ها می تواند برای مخاطب جذاب باشد رنگ های مکمل هم می تواند جلوه ای بی نظیر ایجاد کند.
رنگ ها و تاثیر تابلوسازی بر رونق کسب و کار
آبی
آبی جزو رنگ های محبوب است که در بسیاری از تبلیغات و برندها از آن استفاده می شود. به طور مثال اغلب محصولات مردانه دارای رنگ آبی هستند. این رنگ پیام های مختلفی از جمله قدرت و امنیت را نیز به مخاطب منتقل می کند. آرامش ، تازگی ، مقاومت ، صلح و مسئولیت پذیری از دیگر پیام های القا شده از رنگ آبی محسوب می شوند.
سبز
رنگ سبز جزو رنگ های سرد به حساب می آید که برندهای قدیمی و بالغ از آن استفاده می کنند. اگر در حرفه ای مشغول به کار هستید که چندین سال از آن می گذرد و به اصطلاح بالغ شده رنگ سبز برای آن مناسب خواهد بود. اگر صاحب شغلی درباره محیط زیست ، مراکز درمانی و …. هستید از این رنگ استفاده کنید زیرا پیام هایی از جمله سلامتی ، رشد ، خوش اقبالی و تسکین را به مخاطب خود منتقل می کند.
قرمز
حتما تا به حال دقت کرده اید که اغلب رستوران ها و مشاغلی که با مواد غذایی سروکار دارند از رنگ قرمز استفاده می کنند. این رنگ بسیار جذاب ، هیجان انگیز و اشتها آور است. قرمز جزو رنگ های بسیار گرم شناخته شده که پیام هایی از جمله اشتیاق ، خطر ، عشق و اعتماد به نفس را به مخاطب منتقل می کند. اغلب برندهای زنانه از این رنگ در لوگو و تابلوی تبلیغاتی خود استفاده می کنند.
زرد
زرد یکی از رنگ های اصلی است که اغلب رنگ های فرعی از ترکیب این رنگ با سایر رنگ ها بدست می آید. زرد تداعی کننده و منتقل کننده پیام هایی از جمله جوانی ، شادی ، انرژی و گرما است. اگر از رنگ زرد همراه با رنگ قرمز استفاده شود به معنای احتیاط خواهد بود.