09124870835
پشتیبانی در واتساپ
09124870835
پشتیبانی در واتساپ

مراحل ساخت حروف چلنیوم

مراحل ساخت حروف چلنیوم

مراحل ساخت تابلو چلنیوم

در اینجا قصد داریم به ساختار فیزیکی حروف چلنیوم اشاره ای داشته باشیم. زمانی که حروف یک تابلو در برنامه CorelDraw و یا AutoCAD از لحاظ فونت، سایز و یا ضخامت طراحی شد، طرح مورد نظر بر روی پلکسی گلس که دارای رنگهای مختلف لیزر میشود.

پس از اینکه طرح مورد نظر توسط دستگاه لیزر شد نوبت به چسباندن لبه چلنیوم به پلکسی میرسد. در تابلوسازی هایی که از دستگاه چلنیوم ساز استفاده میکنند مراحل خم کردن، قوس و شیار بروی لبه چلنیوم توسط دستگاه اتوماتیک حروف ساز، بصورت کامپیوتری طبق فایل طراحی شده انجام میپذیرد که خالی از اشکال هم نیست. چون اساس ساخت این نوع دستگاه ها بر پایه فونت های لاتین بوده و نه برای فونت فارسی، به همین دلیل در بعضی از موارد اشکالاتی وجود دارد. حتی میتوان گفت که بعضی از این دستگاه ها درطی مراحل ساخت بر روی لبه چلنیوم خط و خش نیز ایجاد میکنند.

در تابلوسازی هایی که مجهز به این دستگاه ها نمی باشند مراحلی خم کردن قوس و شیارها توسط استاد کار ماهر انجام میگیرد.

پس از آماده شدن لبه حروف (لبه چلنیوم) آن را بروی میز آهنی با آهن رباهای مخصوص ثابت و جذب یکدیگر میکنند و با چسب 123 و اسپری، لبه چلنیوم را به پلکسی میچسبانند. پس از ساخت حروف چلنیوم نوبت به زیرسازی این حروف میرسد که برای اینکار از ورقهای پی وی سی pvc با ضخامت 8 و 10 میلیمتر استفاده میشود. این ورقها در مقابل آب، آفتاب، گرما و سرما مقاوم بوده و تغییر حالت نخواهد داد و به همین منظور جهت زیرسازی حروف چلنیوم بسیار کاربرد دارد. حروف چلنیوم ساخته شده بر روی ورق پی وی سی قرار گرفته و دور آنرا خط کشی مینمایند و توسط اره برقی و یا دستگاه CNC برش می خورد. به نحوی که در داخل چلنیوم زیر نوار گردگیر براحتی قرار بگیرد .

مرحله پایانی استفاده از لامپ های SMD جهت نورپردازی تابلو می باشد که هیجان انگیز ترین بخش در ساخت تابلوهای تبلیغاتی به روش چلنیوم می باشد. بسته به نوع سفارش مشتری از رنگ های متنوعی همچون آفتابی، مهتابی، زرد، زرد انبه ای، قرمز، آبی و ... استفاده می شود. در نهایت با نصب حروف بر روی پس زمینه اصلی، نوبت به سیم کشی حروف رسیده و تابلو آماده شروع به کار و جذب مخاطب می کند.

 

مزایای تابلو چلنیوم

  1. زیبایی منحصر به فرد
  2. نوردهی مناسب (به دلخواه مشتری)
  3. عمر طولانی در برابر نور خورشید و برف و باران (عوامل طبیعی)
  4. کم مصرف در هزینه برق
  5. در هر زمان (روز و شب) اثر تبلیغاتی زیادی دارد
  6. در روز و زیر نور آفتاب با درخشش و برق زیبایی نظر هر بیننده ای را به خود جلب میکند.
امتیاز دهید

نظرات و پیشنهادات

Top