09124870835
پشتیبانی در واتساپ
09124870835
پشتیبانی در واتساپ

قطعات تشکیل دهنده تابلو روان

قطعات تشکیل دهنده تابلو روان

قطعات یک تابلو روان شامل موارد ذیل میباشد:

ماژول
ماژول‌ها همان بلوک‌های ال ای دی با ابعاد و سایز معین می‌باشند، که بایستی اطلاعاتی را از جمله نوشته،  عکس و فیلم را روی تابلو روان به نمایش درآورند. ماژولها در تنوع مدل به شکل  تک رنگ و سه رنگ و تمام رنگی وجود دارند که بازار ارائه میگردند. ماژول ها از لحاظ نوع بسته‌بندی میز به نوع LED  و همچنین به دو نوع DIP , SMD دسته بندی میگردند.ا

از نظر آب‌بندی هم ماژول‌ها به سه  مدل OUTDOOR , SEMI OUTDOOR , INDOORدسته بندی میگردند. مدل OUTDOOR به طور کامل عایق آب و  ضد آب میباشند و به آسانی در محیط خارجی منصوب میگردند و نیز از مقاومت چشمگیری در برابر شرایط جوی برخوردار میباشند . مدل SEMIOUTDOOR نسبت به باران  هیچ گونه مقاومت و آب‌بندی نداشته اما محتویات تابلو روان را در  نور خورشید به سهولت نمایش در آورند. و در آخر در مدل INDOOR که سالنی هم نامیده میشود از ارزانترین نوع تابلو روان است که برای استفاده داخل سالن‌ها و... مناسب میباشند.

ماژول‌ها  از نظر فنی به دو مدل جریان ثابت و ولتاژ ثابت دسته بندی میگردند. ماژول‌های جریان ثابت بخاطرثبات و  پایداری در رنگ و کیفیت اغلب در ماژول‌های فول کالر استفاده میشوند و ماژول‌های ولتاژ ثابت به دلیل ارزان بودن در ماژول‌های تک رنگ استفاده میشوند. هرچند که از ماژول‌های نوع جریان ثابت در تابلوهای تک رنگ استفاده میگرددبدیهی میبباشد که کیفیت خوبی را دارا باشد.

منبع تغذیه
منبع تغذیه  همان پاور که در تابلوهای روان وظیفه تبدیل ولتاژ برق شهر ۲۲۰ ولت متناوب AC به ولتاژ مد نظر، ماژول‌ها و کنترلر تابلو روان که اغلب ۵ ولت مستقیم DC تابلو روان است را بمنظور روشنایی دارا میباشد. ترجیح بر این است برای  افزایش و دوام عمر بیشتر تابلو روان ولتاژ ۴٫۵ ولت بکار گرفته شود.

برد کنترل
برد کنترل که مادر بورد  تابلو روان است موظف به ارسال نوع اطلاعات در بازه‌های زمانی معینی میباشد . اغلب کنترلرهای تابلوهای روان به دو مدل آنلاین (Online) و آفلاین(Offline) دسته بندی میگردد. در نوع کنترلرهای آفلاین اطلاعات به برد کنترلر مانتقال داده شده و برد کنترل اطلاعات را به شکل منظمی روی تابلو به نمایش درمی آورد و بعد  از اتمام اطلاعات مجدد به ابتدای اطلاعات بازگشته و این چرخه تکرار ممیگردد؛ اما در پخش آنلاین کنترلر از راه کامپیوتر و یا ویدیو پروسس سور به یک منبع پخش خارجی مثل تلویزیون وصل گشته و مثل یک تلویزیون بزرگ عکس و تصویر را روی تابلو روان به نمایش درمی آورد.

 

فریم
فریم یا همان کابینت  یا قاب تابلو روان، در حقیقت مدل باکس از جنس آلومینیوم یا فلز میباشد که ماژول، منبع تغذیه و بورد کنترل برای محفوظ شدن در آن جا میگیرند. ویژگی‌های بسیاری راجع به کابینت تابلو روان لحاظ میگردد که اصلی ترین انها  ضد آب بودن و نیز  دارا بودن درِ کابینت مناسب، دارا بودن قفل درِ مرغوب، داشتن گلند مرغوب، و استفاده از ورق ضخیم و رنگ پودری استاتیک است.

امتیاز دهید

نظرات و پیشنهادات

Top