09124870835
پشتیبانی در واتساپ
09124870835
پشتیبانی در واتساپ

عملکرد و مزایای تابلو روان

عملکرد و مزایای تابلو روان

تابلو روان چیست؟

به طور یقین برای شما هم پیش آمده است که در نقاط مختلف شهر مانند: خیابان ها و معابر مختلف و در اتوبوس ها و مترو و سر در اکثر مغازه ها و فروشگاه ها تابلوهای تبلیغاتی رنگا رنگ و جذاب را دیده باشید و بیشتر اوقات به سمت آن ها بروید. همینطور ممکن است خود شما صاحب کسب و کاری باشید تا برای تبلیغات مغازه و یا محصول و برند و خدمات خود از تابلو های تبلیغاتی استفاده کنید که همان تابلو های روان یا سایر تابلوهای تبلیغاتی میباشد. در واقع میتوان گفت امروزه تابلو های تبلیغاتی نشان دهنده ی نوع کار یا اعتبار کاری به حساب می آید و اگر این تابلوها با کیفیت باشند و خلاقیت و نوآوری در آن باشد میتواند باعث جذب مشتری چشمگیری شود. تابلو روان به عنوان یکی از تابلو های تبلیغاتی مدرن جایگاه قابل توجهی در تبلیغات کسب کرده است و کاربرد بسیار زیادی در تبلیغات دارد.

تابلوهای متحرک یا تابلو های ال ای دی و تابلو های الکترونیکی از انواع تابلوهای روان به حساب می آید که تبدیل به یک روش تبلیغاتی موثر شده است. در این مقاله قصد ما این است که شما با عملکرد این تابلو ها بیشتر آشنا کنیم تا به طور کلی با نحوه ی عملکرد آن ها آشنا شوید.

تنوع رنگی در تابلوهای روان:

بهتر است بدانید تابلو های تبلیغاتی از انواع تابلو های تبلیغاتی به حساب می آید که تنوع رنگی بسیار بالایی دارند و همینطور در طرح های مختلفی میتوان آن ها را تولید کرد. علاوه بر این میتوان افکت های مورد نظر را برای تابلو های روان انتخاب کرد که این افکت ها میتواند شامل: برند مورد نظر، انیمیشن، جملات مختلف و … باشد. 

تابلو روان تک رنگ:

در مواردی که از تابلو روان میخواهید برای نمایش متن ، لوگو استفاده کنید، به کارگیری تابلو روان تک رنگ میتواند انتخاب درستی باشد. چرا که ممکن است نیاز برخی از مشاغل فقط بایک تابلو روان ساده برطرف شود.

تابلو روان سه رنگ یا هفت رنگ:

در تابلوهای تبلیغاتی روان اگر بخواهید از هفت رنگ یا سه رنگ استفاده کنید اطلاعات مربوط به آن قبلا به تابلو وارد میشود که این اطلاعات علاوه بر اجرای رقص نور رنگی شامل تنظیمات سرعت و نوع حرکت این متن یا لوگو یا حتی انیمیشن باشد و قابل تغییر نیز هستند.

تابلو های روان فول کالر:

در این نوع تابلو ها علاوه براینکه قابلیت اجرای تمامی رنگ ها را دارد شما میتوانید از آپشن های پخش موسیقی و ویدئو نیز استفاده کنید. تلویزیون شهری که امروزه در سطح شهر ها به عنوان یک تابلو تبلیغاتی بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد از نوع فول کالر میباشد که مورد توجه ارگان های مهم شهری از جمله شهرداری و سایر افرادی که خاستار تبلیغات در سطح شهری هستند قرار گرفته است.

مزایای تابلو روان نسبت به سایر تابلو های تبلیغاتی:

1.تنوع رنگی بسیار بالا در این تابلو ها 

2.قابلیت حرکت و پخش صدا یا ویدئو

3.زیبایی و جذابییت بیشتر 

4.جذب مشتری بالاتر 

5.مصرف پایینتر برق بخاطر استفاده از ال ای دی در ساختار تابلو ها

6.بدون هیچ گونه تابش یا نور مضر مستقیم بر روی چشم

7.بازدهی بالاتر بخاطر شدت و قدرت نور بیشتر 

8.قابلیت برنامه دهی و تغییرات برنامه های داده شده

9.کاربری بسیار راحت و بدون دردسر

10.بدون ایجاد گرمای آزار دهنده حتی در صورت روشن بودن 24 ساعته

11.بالا بودن عمر مفید 

12.امکان انتخاب طرح و رنگ های مختلف بخاطر تنوع رنگ و طرح بالا

 

قطعات تشکیل دهنده ی تابلو روان:

  • رول ماژول: رول ماژول ها یکی از مهمترین اجزای سازنده ی تابلوهای روان به حساب می آید که تنوع بالایی دارند. باید بدانید این کیفیت ماژول ها است که برروی کیفیت نهایی کار تاثیر میگذارد. پس هرچه کیفیت ماژول بالا باشد تابلو کیفیت بالاتری خواهد داشت.
  • ماژول ها: ماژول ها را ال ای دی های کوچکی که در سطح آن با نظم چیده شده اند تشکیل میدهند. از اجتماع ال ای دی ها کنار هم پیکسل ها ایجاد میشوند که اگر تراکم این پیکسل ها کنار هم بیشتر باشد در نهایت تصویر ایجاد شده وضوح و کیفیت بیشتری خواهد داشت. چرا که تصویر سازی در ماژول ها را ال ای دی ها ایجاد میکنند.
اجزای تشکیل دهنده ی ماژول ها:
  1.  IC ماژول
  2. برد آدرس دهی ماژول
  3. چیپ ست
  4. قاب پلاستیکی

 

ماژول ها در صورت خرابی به راحتی قابل تعویض با ماژول سالم میباشند.

  • منبع تغذیه کننده: برد کنترل کننده برای کارکرد خود نیازمند جریان الکتریکی میباشد که منبع تغذیه این انرژی را تامین میکند. درواقع تامین برق ماژول را منبع تغذیه به عهده دارد. تعداد منبع تغذیه بستگی مستقیم به تعداد ماژول های به کار برده شده درتابلو روان دارد.

  • واشر آب بندی: از انجایی که این تابلو ها اکثر مواقع در محیط بیرونی قرار دارند و در مجاورت باران قرار دارند از واشر آب بندی برای جلوگیری از نفوذ آب به داخل تابلو استفاده میکنند یا چسب مخصوص را در درزها میزنند تا از ورود اب به داخل تابلو جلوگیری شود.
امتیاز دهید

نظرات و پیشنهادات

Top