09124870835
پشتیبانی در واتساپ
09124870835
پشتیبانی در واتساپ

ساخت تابلو از طراحی تا اجرا

ساخت تابلو از طراحی تا اجرا

تابلوسازی از ابتدا تا انتها

ما در این مقاله سعی داریم، فرآیند ساخت تابلو از مرحله اول (طراحی) تا آخرین مرحله (نصب و اجرا) را به طور کامل و با جزئیات به شما مخاطبین عزیز وب سایت گروه تابلوسازی حافظان گستر ارائه نموده و شما را با نحوه ساخت یک تابلو تبلیغاتی آشنا نماییم.

 

مرحله اول (طراحی)

برای ساخت یک تابلو تبلیغاتی زیبا و چشمگیر، همه چیز از طرح اولیه شروع می شود. این مرحله از اصلی ترین و یا بهتر است بگوییم مهمترین مرحله ساخت هر تابلو تبلیغاتی می باشد. چنانچه طرح اولیه، طرحی زیبا، دلنشین و با هدف باشد نتیجه نهایی کار صورت گرفته نیز به نحوی خواهد بود که هم تولید کننده تابلو و هم سفارش دهنده تابلو از نتیجه کار راضی خواهند بود.

پروسه اولیه کار بدین نحو است که، بعد گرفتن طرح کلی کار از سفارش دهنده، شخص طراح اقدام به بررسی و ساخت طرح در محیط های گرافیکی همچون برنامه CorelDraw،  AutoCad برای جزئیات اولیه همچون نوع فونت، اندازه کلی و ضخامت کار، و البته برای ساخت و پیش نمایش طرح نهایی با استفاده از برنامه قدرتمند Audesk 3DsMax نموده و پس از ارائه طرح به مشتری و تاییدیه نهایی توسط شخص سفارش دهنده، طرح جهت ساخت و ادامه فرآیند تولید به قسمت های دیگر ارجاع داده می شود.

 

مرحله دوم (برش پلکسی گلاس توسط دستگاه لیزر)

حال که طرح اولیه به اتمام و به تایید سفارش دهنده رسیده است، طراح اقدام به ارسال فایل اصلی جهت برش پلکسی به واحد برش نموده و طرح اصلی پس از برش، از روی ورق پلکسی گلاس خارج می گردد.

توضیح مختصری در مورد ورق های پلکسی گلاس

 ورق های پلکسی گلاس در رنگ ها و ضخامت های متفاوتی وجود دارند که گروه تابلوسازی حافظان گستر بسته به سفارش مشتری از هر یک از انواع این پلکسی گلاس ها استفاده می نماید. البته ناگفته نماند که برند توصیه شده توسط مجموعه ما برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی، برند YearLong ساخت کشور تایوان با بهترین متریال روز بازار و هم چنین رنگ های زیبا می باشد که دارای کیفیت قابل توجهی نیز می باشند.

 

مرحله سوم (خم کاری لبه چلنیوم توسط دستگاه تمام اتوماتیک)

در گذشته خم کاری لبه های چلنیوم عموما به صورت دستی و توسط استاد کاران متخصص این حرفه صورت می گرفت. اما با رشد تکنولوژی و البته نیاز صنعت تابلوسازی جهت افزایش راندمان کاری و بالا رفتن سرعت تحویل کار نهایی به مشتری و ورود دستگاه های خم کاری چلنیوم، این امر توسط دستگاه خم چلنیوم و با ظرافت و کیفیتی مثال زدنی صورت می گیرد که به زیبایی نهایی کار کمک قابل توجی می نماید.

 

مرحله چهارم (اتصال پلکسی گلاس های برش خورده به لبه چلنیوم خم کاری شده)

بعد از مراحل برش پلکسی گلاس و خم کاری لبه چلنیوم توسط دستگاه، اکنون نوبت چسباندن این دو برای سر هم بندی نهایی کار می باشد که این امر توسط چسب 3 2 1 و اسپری اکتیویتور مخصوص صورت می گیرد. در مراحل چسباندن لبه به پلکسی گلاس باید نکات مختلفی جهت ریزه کاری و کیفیت نهایی کار توجه نمود، چرا که پس از چسبیدن پلکسی گلاس به لبه چلنیوم، دیگر به راحتی امکان جداسازی این دو از یکدیگر نبوده و ریسک شکستن پلکسی گلاس به شدت افزایش میابد.

 

مرحله پنجم (ایجاد زیر ساخت برای نصب و نور پردازی پروژه)

برای ایجاد زیر ساخت جهت نصب و نورپردازی کار، از ورق هایی با نام PVC در ابعاد و ضخامت های مختلف استفاده می شود. PVC به دلایل مختلفی بهترین گزینه برای ایجاد زیرساخت در فرآیند ساخت تابلو های چلنیوم بوده که در این بخش به تعدادی از این دلایل اشاره می نماییم. ورق های PVC در ابعاد و ضخامت های مختلف بر حسب نوع کار موجود می باشد که یکی از دلایل پر مصرف بودن این متریال در صنعت تابلوسازی می باشد. دلیل بعدی عدم رسانایی این متریال است. بدین منظور که جهت نورپردازی تابلو دیگر نیاز به نگرانی در مورد شوک های الکتریکی و خطرات ناشی از آن نیست. دلیل بعدی اشاره به جنس محصول دارد. به صورتی که به هنگام نصب کار بر روی PVC و به دلیل بافت این محصول امکان شکستن و افتادگی کار به کمترین میزان کاهش می یابد. دلیل بعدی مقاومت این نوع محصول در برابر عوامل طبیعی همچون، آب و آفتاب و گرما و سرما می باشد و هیچ یک از این موارد ذکر شده باعث تغییر شکل و ایجاد شکستگی بر روی کار نمی شود.

 

مرحله ششم (نورپردازی تابلو)

          این مرحله یکی از مراحل جذاب در فرآیند ساخت تابلو می باشد که در جلوه بخشیدن به تابلو تاثیر به سزای دارد و باعث جلب نظر خاطبان و جذب مشتری بیشتر خواهد بود. استفاده از لامپ های SMD و یا در بعضی تابلو ها و بسته به سفارش مشتری استفاده از لامپ های لاس وگاسی می باشد.

 

مراحل بعدی شامل مرحله آماده سازی قبل نصب و حمل تابلو جهت نصب بر روی محل مورد نظر می باشد که در اینجا نیازی به توضیح کامل در این باره نیست.

امتیاز دهید
امتیاز 5 از 5 توسط 1 کاربر

نظرات و پیشنهادات

Top