09124870835
پشتیبانی در واتساپ
09124870835
پشتیبانی در واتساپ

تابلوهای نئون شیشه ای و نئون فلکسی

تابلوهای نئون شیشه ای و نئون فلکسی

تابلوهای نئون فلکس

در دنیای امروز با توجه رشد چشمگیر تکنولوژی شاهد نوآوری و تولیدات در عرصه ها و مشاغل مختلفی هستیم که البته حرفه تابلوسازی نیز به مانند دیگر مشاغل از این مورد مستثنی نیست و ایده ها و تولیدات تابلوهای تبلیغاتی مدرن در آن از مهمترین عوامل در جهت تبلیغات محیطی و بازاریابی مشاغل به شمار می رود.

تابلوهای نئون

        قبل از اینکه به شرح و توضیحاتی در مورد تابلو نئون فلکسی بپردازیم، لازم میدانیم اشاره ای به تابلو تئون داشته باشیم. تابلو های نئون به عنوان یکی از انواع تابلو تبلیغاتی در صنعت تابلوسازی، یکی از قدیمی ترین تابلوها به شمار می آید که وقتی از قدیمی بودن سخن به میان می آید، منظور قدیمی بودن آن، قدمت ساخت این نوع تابلو در عصر حاضر و یا به عبارتی عصر تکنولوژی می باشد. در واقع می توان اینگونه بیان کرد که تابلوهای نئون از پایه و ستون های اصلی صنعت تابلوسازی محسوب می شود.

        اگر بخواهیم در مورد قدمت و یا زمان ورود این نوع تابلوهای تبلیغاتی و ورود آنها به عرصه تبلیغات صحبت کنیم، به صراحت می توان گفت یکی از اولین تابلوهایی هستند که در مبحث زیبایی پا به عرصه حضور نهاده و البته طرفداران خود را نیز داشته اند.

        تابلو نئون با استفاده از لوله های شیشه ای ساخته می شوند. به این شکل که ابتدای طرح اولیه آن در نرم افزار های مربوطه همچون CorelDraw طراحی شده و سپس توسط دستگاه پلاتر روی کاغذ پیاده سازی می شوند. مرحله بعد بدین شکل می باشد که تابلو طرح چاپ شده بر روی کاغذ به دست استاد کار سازنده تابلو نئون رسیده و استاد کار با استفاده از حرارت شروع به خم کردن شیشه و شکل دادن لوله های شیشه ای به شکل طرح اولیه می کند و در نهایت با استفاده از دستگاه شارژ گاز نئون و پر کردن گاز داخل لوله ها امکان روشنایی در اینو نوع تابلوهای تبلیغاتی فراهم می شود که این امکان بعد از نصب الکترودها در دو سر لوله های شیشه ای صورت می پذیرد.

 

تابلوهای نئون فلکسی

        تابلو نئون علاوه بر اینکه در صنعت تابلوسازی و البته تبلیغات نقش بسزایی داشتند و حتی تا به امروز نیز مشتریان خود را دارد، اما از معایبی همچون شکنندگی لوله های شیشه ای، شوک الکتریکی، نصب نسبتا دشوار و همچنین میزان بالای مصرف برق برخوردار هستند که تمامی این نکات منفی، متخصصان و تولیدکنندگان را بر آن داشت تا با رویکردی نوین و در نظر گرفتن تمامی جوانب، شروع به تولید محصولی مشابه از نظر نحوه ارائه تبلیغات، با امکان حذف معایب نئون های شیشه ای با نام نئون فلکس نمایند که دارای محاسن و مزایای بسیاری نسبت به تابلو های نئون شیشه ای هستند.

نئون فلکسی به عنوان یکی از جدیدترین متریال های موجود برای ساخت تابلوهای تبلیغاتی در صنعت تابلوسازی جایگاه خود را پیدا نموده و نظر مشتریان سابق تابلوهای نئون شیشه ای را به خود جلب نموده است. نئون فلکس که ظاهری تقریبا شبیه به نئون شیشه ای داشته و به دلیل انعطاف بالا به به دلیل سیلیکونی بودن متریال به راحتی قابلیت تغییر شکل داشته و در جهت تبلیغات به عنوان تابلوهای مغازه، تابلو دکوراسیون داخلی و دیگر موارد تبلیغاتی به کار می رود و بر خلاف نئون شیشه ای که محدود به چند رنگ بودند، دارای رنگ های متنوع و زیبایی هستند.

متریال و روش تولید نئون فلکس

        نئون فلکس به عنوان یک المان نوری که شباهت بسیاری به نئون شیشه ای دارد با استفاده از دو متریال کلیدی با نام پی وی سی نرم و ال ای دی ساخته می شوند. کاربرد پی وی سی نرم در ساخت اینو نوع نئون ها بدیل شکل می باشد که در ابتدا دو قالب جهت ساخت نئون فلکس در طول و عرضی مشخص ساخته می شود. در مرحله بعد پی وی سی های مخصوص که توسط دستگاه حرارت داده شده اند روی قالب های مذکور ریخته شده و بعد از مدت زمان مشخصی سرد شده و از قالب جدا می شوند و به شکلی کاملا انعطاف پذیر و نرم تبدیل می شوند.

        در مرحله بعد ال ای دی هایی که از قبل ساخته شده و سری شده اند را داخل پایه های نئون فلکس قرار داده و در نهایت رویه کار که از جنس پی وی سی می می باشد روی پایه، همراه با حرارت قرار داده می شود که انجام این فرآیند به شکلی صورت می گرد که ال ای دی هایی که داخل محصول نهایی قرار دارند به طول کامل در برابر عواملی همچون آب و گرد و غبار محافظات می شوند.

        نکته دیگری که باید در مورد نئون فلکسی بدان اشاره نمود، رندگی بندی محصول می باشند. تولید طیف رنگ در نئون های فلکس به سه شکل صورت می گیرد. در نوع اول، استفاده از پی وی سی های رنگ شده و به کار بردن ال ای دی هایی با رنگ سفید; در نوع دوم، استفاده از پی وی سی های سفید و به کار بردن ال ای دی های رنگی; و در نوع سوم استفاده از پی وی سی های رنگی با به کار گرفتن ال ای دی های رنگی است که این مورد از اصولی ترین و کاربردی ترین روش های ساخت نئون فلکس به شمار می آید که ناگفته نماند، استفاده از این نوع نئون ها در ساخت تابلوهای تبلیغاتی باعث رویت رنگ طبیعی تر به همراه روشنایی یک دست و زیبا خواهد بود.

امتیاز دهید
امتیاز 5 از 5 توسط 1 کاربر
  • سعید
  • 1400/12/15

سلام وقت بخیر. در مورد نحوه قیمت گذاری این نوع تابلوها چیزی نگفتید. اگه امکان داره مقاله ای هم در مورد نحوه قیمت گذاری تابلو نئون روی سایتتون بارگذاری کنید

نظرات و پیشنهادات

Top