09124870835
پشتیبانی در واتساپ
09124870835
پشتیبانی در واتساپ

انواع اس ام دی و روشنایی در تابلو سازی

انواع اس ام دی و روشنایی در تابلو سازی

معرفی انواع اس ام دی

همانطور که میدانید امروزه تابلو های تبلیغاتی بهترین روش تبلیغ محصول و معرفی برند به حساب می آید. ولی در این میان روشنایی این تابلوها مهمترین فاکتور به حساب می آید. با پیشرفت علم پیشرفت تکنولوژی نورپردازی نیز بیشتر شده و کیفیت روشنایی بالاتر رفته است. تابلوهای تبلیغاتی با استفاده از انواع مختلف ابزار نورپردازی روشنایی رسانی میشوند که در این میان پراستفاده ترین این ابزار روشنایی لامپ های اس ام دی هستند. همین لامپ های اس ام دی به شاخه های متفاوتی تقسیم میشوند. لامپ های SMD مخفف Surface Mounted Device که به معنی نصب سطحی قطعات معنی میشود. لامپ های اس ام دی خود زیر مجموعه ای از لامپ های ال ای دی به حساب می آید ولی نوع پیشرفته تر ال ای دی است. چرا که از لحاظ درخشندگی، طول عمر و کیفیت بالاتری دارند و به همین دلیل کاربرد زیادی در نورپردازی ساختمان ها، باغچه و باغ، ادارات و سالن های همایش دارد. در این میان در تابلو های تبلیغاتی نیز از عناصر مهم به حساب می آید.

 

نحوه ی ساختاری لامپ های اس ام دی:

این لامپ ها را بی نیاز به سوراخ کاری، برروی برد لحیم میکنند. یعنی در حالت کلی لامپ های اس ام دی از چند پایه برای لحیم کاری تشکیل شده که روی پد مخصوص آن با مس یا آلیاژ های دیگری لحیم میدهند. باید توجه داشته باشید یکی از فاکتورهای مهم افزایش طول عمر این لامپ ها کیفیت مناسب پد و مس میباشد. 

 

اجزای تشکیل دهنده لامپ های SMD

بدنه لامپ

درایور لامپ SMD یا مدار تکسو ساز

برد لامپ

تقسیم بندی لامپ های اس ام دی براساس ساختار بدنه

  • چراغ روشنایی پنل LED
  • لامپ LED دانلایت
  • پرژکتور وال واشر LED
  • لامپ LED نواری
  • لامپ SMD حبابی
  • لامپ SMD پرژکتوری

 

انواع اس ام دی هایی که در صنعت تابلو سازی کاربرد فراوانی دارند:

1. اس ام دی پیکسلی در تابلو سازی

2. اس ام دی ریسه ای در تابلو سازی

3. اس ام دی خطی در تابلو سازی

4. اس ام دی بلوکی در تابلو سازی



کاربرد اس ام دی بلوکی در تابلو سازی


 از بین انواع لامپ های اس ام دی نوع بلوکی بیشترین کاربرد را دارد. همانطور که از نام این لامپ ها مشخص است به شکل بلوک است. طریقه ی ساخت بلوک ها به این شکل است که ابتدا قالبی از جنس پلاستیک سفت تهیه میکنند که اس ام دی ها داخل آن قرار گرفته و. با لایه ای از رزین یا پلاستیک پوشانیده میشود.

انواع بلوک اس ام دی:

بلوک ساده : نوع قدیمی بلوک های اس ام دی میباشد.

بلوک لنز دار: جدیدترین نوع بلوک اس ام دی هستند و شدت نور بیشتری دارد.

کاربرد های بلوک اس ام دی:

در تابلو سازی در ساخت حروف برجسته مثل حروف استیل، حروف نئون پلاستیک، حروف فلزی، تابلو چلنیوم.

در ساخت و تولید تابلو های تبلیغاتی دیگر مانند تابلو لایت باکس و تابلو فلکسی فیس.

 

روش ساخت اس ام دی خطی در تابلو سازی

اس ام دی ها را روی ورق های المینیومی مونتاژ کرده و سیم کشی میکنند. در باره مشخصات اس ام دی های خطی باید گفت در شاخه های یک متری در بازار معمولا به فروش میرسد.

انواع اس ام دی خطی:


اس ام دی خطی ساده: این اس ام دی ها به ساده ترین روش تهیه و تولید میشوند. بیشترین کاربرد اس ام دی خطی برای ساخت تابلو های لایت باکس، تابلو فلکسی فیس، تابلو باکس چنلیوم میباشد.

اس ام دی خطی لنز دار: جدیدترین نوع اس ام دی میباشد که تفاوت آن با اس ام دی ساده پرنور بودن و مقاومت بالای آن است. و روی آن را یک لایه لنز پوشانیده است. موارد کاربرد اس ام دی خطی لنز دار در ساخت انواع تابلو لایت باکس و فلکسی فیس با ابعاد بزرگ دیده میشود.

 

اس ام دی پیکسلی در تابلو سازی

جدید ترین مدل اس ام دی ها میتوان به اس ام دی پیکسلی اشاره کرد که بیشترین کاربرد آن را در ساخت تابلو های پیکسلی و تابلو های لاسوگاسی به چشم میخورد که اخیرا بسیار پرطرفدار میباشد.

انواع اس ام دی پیکسلی:

 اس ام دی پیکسل دایره

اس ام دی پیلکسل مربع 

اس ام دی های پیکسلی به صورت تک رنگ و چند رنگ در بازار قابل خرید است.

 

 

امتیاز دهید

نظرات و پیشنهادات

Top