09124870835
پشتیبانی در واتساپ
09124870835
پشتیبانی در واتساپ

اشنایی با اصطلاحات تلویزیون شهری

اشنایی با اصطلاحات تلویزیون شهری


برخی کلمه ها در خصوص تلویزیون شهری موجود هستند که به این دلیل که زیاد بکار گرفته میشوند و کاربرد بسیاری دارند، در دسته واژگان اصلی قرار میگیرند.اهمیت این اصطلاحات به اندازه ای میباشد که حتی در بحث های عادی و معمولی تلویزیون شهری نیز ، آگاهی داشتن از این واژه ها برای متخصصین این کار الزامی میباشد.  برخی از این اصطلاحات تلویزیون شهری را در این مقاله برای شما آورده ایم که امید داریم مفید واقع گردد برای شما همکاران گرامی:

1-indoor: این اصطلاح برای دسته ای از تلویزیون شهری بکار گرفته میشود که در محیط های سربسته بکار گرفته میشوند. نخستین پرسشی که مطرح میگردد در خصوص  outdoor یا indoor بودن تلویزیون شهری میباشد. تلویزیون های شهری indoor که به معنی فضای داخل میباشد در محیط های سرپوشیده نیز بکار گرفته میشوند.

2- outdoor:که به معنی فضای بیرون میباشند ،به آن دسته از تلویزیون شهری میگویند که در محیط های سرباز نصب میگردند .تلویزیون شهری outdoor  متشکل از ماژول های مستحکمی میباشد که نسبت به گرد و غبار مقاوم بوده و هم ضد آب و ضد ضربه میباشد و از شدت نور زیادی برخوردار میباشند.که از این نوع تلویزیون شهری نیز در مرکز شهر مثل میادین یا پارک ها استفاده میگردد.

3-دات پیچ: دات پیچ ها در واقع از اصطلاحات رایج در تلویزیون شهری میباشند که در هر نوع از تلویزیون شهری بکار گرفته شده و دارای کاربرد میباشد و به همین دلیل حائز اهمیت هستند. دات پیچ در واقع به فاصله میان دو پیکسل گفته میشود که کیفیت تصویر تلویزیون را از فاصله های گوناگون تعیین می نماید. دات پیچ ها اغلب با حروف P نمایش داده شده و هرقدر که پایین تر باشد، نیز وضوح و کیفیت صفحه نمایش را در فاصله های کمتر بهبود می بخشد.

 اصطلاحات دیگری هم وجود دارند که از لحاظ فنی به تلویزیون شهری مرتبط گشته که  اطلاع یافتن از آن به شما کمک می نماید که برخی از آنها را برای شما می آوریم:

1-ال ای دی که به معنی دیوود ساطع کننده نور هستندو در طیف رنگ های متنوعی تولید میگردند.

2-اس ام دی: که این هم ساطع کننده نور میباشد که با بهره بردن از تکنولوژی آپدیت گشته و همچنین همسطح با بورد ماژول میباشند.

3-پیکسل: که پیکسل ها در مجموعه های سه تایی یا تکی - کنار هم قرار گرفته اند، ال ای دی و یا اس ام دی ها یک پیکسل نامیده میشوند.

4-ماژول:که ماژول ها به بخش مهمی از تلویزیون شهری گفته میشود که در واقع دربرگیرنده مجموع پیکسل ها و بورد و ای سی میباشد و یک نمایشگر را تشکیل می دهد.

5-فریم یا قاب: به قابی که چندین ماژول را کنار هم نگه داشته و در بیشتر مواقع فلزی میباشد و در اندازه های گوناگونی تولید میگردند.

 

واژه های تخصصی تلویزیون شهری
1-برد کنترل: برد کنترل در واقع یک برد الکتریکی محسوب میگردد که وظیفه پردازندگی یک سیستم را برعهده دارد و نیز در انواع گوناگونی مثل آفلاین-آنلاین ارائه می گردد.وداخل  هر کابینت نیز نصب خواهد گشت.

2-منبع تغذیه: منبع تغذیه با بیانی ساده در واقع تهیه کننده برق تمام این سیستم میباشد و نیز موظف به رساندن جریان الکتریسیته به ماژول میباشد.

امتیاز دهید
امتیاز 5 از 5 توسط 1 کاربر

نظرات و پیشنهادات

Top